25 June 2013

Bila lelaki sentap..

....Dan lelaki itu adalah suamiku aka DH. Entri sebelum ni aku pernah story pasal kawan lama DH datang bertandang umah kami kan (kliksinih). Dalam entri tu aku banyak story pasal anak2 diorang yang hyper tahap gaban tu. Yelah budak2 kan mmg gitu nakal.. Tp harap nakalnye tak sampai ke tua la ye hehe. 

Skang ni nak story pasal ayahnye pulak iaitu kawan my DH. Actually sblum diorang dtg & sblum aku jumpa mamat tu secara live, aku mmg perasan dia selalu bagi komen kat FB DH. Rasenye setiap kali DH post his status mmg dia antara yg top commentators la. So dari situ aku agak dia ni mesti ramah & banyak cakap orgnye. Tp sangkaan ku meleset sama sekali.. Bila jumpa secara live rupenye mamat tu tak byk ckp pun. DH aku lak mulut potpetpotpet haha. Yelah jumpe kawan lame yg dah lame x jumpe haruslah banyak story kan.. 

“Hmm pendiam rupenye, dlm FB macam ramah sgt..” bisik hati kecilku. Eh eh tetiba mcm novel pulekkk :P

Ok ok punya la panjang intro. Tajuk cerita ni belum sentuh lg. Ini la padahnya bila lama x menaip huhuh! Sbb ape DHku sentap? Sbb keramahan yg over mamat tu kat FBlah.. kemain ramah sampaikan sensitiviti kawan sendiri pun kau tak jaga. Sensitiviti pasal ape lg kalau bukan pasal anak la.. pantang DH post gambar2 anak kucing ke, anak sedara ke.. mesti mamat tu duk perli2 “sampai bile nak dukung anak orang/anak kucing..” dan ayat2 sengal lain yg seangkatan dgnnya. Selalu okeh die sound gitu so sampai satu tahap DH naik fed up mamat tu baru je letak comment DH terus delete. Dan kekadang mamat tu perasan yg komennye dah kena delete, pastu die tegur lg kenapa delete? DH pun delete gak pertanyaannye itu. Haha kejam kan? 

Tapi kan, lately ni aku prasan yg DH mmg buat derkk jek ape yg mamat tu komen walaupun takde kaitan langsung dgn sensitiviti kami. Ape yg die tanye DH tak reply pun. Tp org lain punya komen DH jawab. Bebaru ni sesaja aku tanye DH, “awak mmg dah tak layan ke xxx tu punye komen?” selambe je DH jawab “ha-ah malas nak layan”. 

Dalam hati kecilku berbisik (perghh) “hamboi marah x abis lg ke laki aku nih? Sentap betol ngalahkan bininye pulak hehe..” 

Rupenye bile dah sentap, mmg sentap habis. Aku ni rasenye tak gamak nak bolayan org2 yg pernah sakitkan hati aku dulu mcm x sampai hati pulak. Maklum la resam kerak nasi huehueh.. So gitulah ye tuan2 dan puan2.. kekadang jangan sangka org yg kita boleh buat gurau2 ni no heart feeling at all. Memasing ade sensitiviti walaupun kite dah kenal lama dgn org tu. Mcm kes mamat tu dia kena lah faham situasi kami.. Walaupun kau tak mengalami tapi at least cubalah utk faham.. Jgn la tempelak kekurangan kami depan org lain dlm FB tu. Bukan kami sengaja takmau anak berderet mcm awak, tapi Allah dah tentukan perjalanan kami jauh sikit sbb Dia nak beri yg terbaik utk kami :)

8 comments:

Myself said...

betul tuh.kadang2 org yg lbh rapat/dh knal lama nih lbh suka menyakitkan hati kita.

ada kwn saya nih,dia suka tag kt fb hal2 berkaitan utk cepat dpt anak.pastu sy sindir dia kt fb jgn menyibuk hal org lain coz sometimes it hurts people..blh dia reply blk mcm org tak bersalah!haha

hati kayu betul.last2 malas dah saya nk layan dia.

sweet tooth said...

Ada gak lelaki yg kepochi mcm kawan ur hubby tu ya... Huhuhuhu....

diaryywarna-warnikehidupaq said...

sometimes llki ni hati dorg lbh snstif dri kita ,luaran je nmpak kuat,tpi hakikatnya mreka ttp mnusia biasa..husband mama pun mcm tu,cuma bezanya llki ni mereka lbih suka pndam dri luahkan,tk mcm kita yg pompuan ni,bila dah luahkan bru rasa lega,..


pepun,tabik springlah ngan suami2 kita yg ttc ni,mereka bnar2 berhati waja(walaupun kekadang tu sntap jugak)...hehehhe

Unknown said...

Harus la sentap....

Baru2 ni sy bela kucing yg comel. ada lak yg berbunyi mcm ni...

Daripada ko beli kucing yg harga dia 3-4 ribu ni baik ko bela ank angkat...

iya said...

xsuke jugak.over tau.suka sgt bzbody kan.body sdiri dh abis telek kot.ehehehe.sabar tau. :)

zool said...

Salam, ilham dari terpaksa berttc (trying to conceive), harga pasaran bagi upt n opk agak mahal diluar sana, dan saya terpaksa beli selalu upt n opk ini, saya mendapat idea untuk menjual produk ini dengan harga borong iaitu upt rm1.00 n opk rm1.20dan sila layari kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/‎

Unknown said...

Slm.jemput ke fb page sy: UPT OPK
Dapatkan strip ujian kehamilan dan kesuburan berkualiti dengan harga yg murah. Semoga dapat membantu mereka yang masih berusaha untuk hamil
UPT https://www.facebook.com/easy.lovetest
Whatsapp 0129001038

Unknown said...
This comment has been removed by the author.