12 May 2012

Cuti bersalin

Uhh lamenye tak mencoret kat sini.. dah nampak potensi nak bersawang umah aku nih. sib cepat2 lap dgn post baru nih hehe. walaupun blog ni tak hapdet tp aku tetap follow korang punye cite tau.. cuma aku ni yg malas hapdet lately nih. sbb takde spesel treatment pun yg aku buat. nak try naturally cycle kali ni. tapi entah la ade rezeki ke tak. 

btw thanks sesangat kat korang yg seangkatan dgnku, geng ttcians yg dikasihi.. sesungguhnya mbaca entri korang ttg feeling & usaha berttc ni membuatkan aku rasa tak kesorangan. sebelum terjebak dgn arena ttc blogger ni aku anggap kat dunia ni hanya aku sorang jek yg susah nak peknen. sbb sekeliling aku sumenye nampak mudah pd diorang. aku rase aku ni kecikkkk sgt (walaupun hakikatnye beso haha). so koranglah penguat semangat aku - kita sama2 ikhtiar & support each other k.. cayang korang mmuah!! :) Dan pada yg dah dpt anugerah yg dinanti selama ni, TAHNIAH diucapkan.. aku tumpang gumbira. doakan aku & rakan yg lain menyusul kalian ya!

pasal title post aku tu bkn aku yg cuti bersalin ye (oh lawak apekah ini) ni pasal boss aku suh aku sambung blajar. mmg hajat nak sambung pun, tp aku nak fokus pd usaha  & impian nak dpt anak dulu. die duk push aku apply cuti blajar, then aku melawak dgn dia - "boss, bagi la saya nak merasa cuti bersalin dulu, baru cuti blajar..." terus dia tergelak (aku pun gelak sbb ayat tu spontan terkeluar sebenarnye). dan dia pun faham ape yg aku rase, org lain cuti bersalin bersilih ganti tp aku ni duk tang tu gak.. asik menanggung tugas jek. sape tak teringin weh, plak tu cuti bersalin dah tambah ke 3 bln rase rugi tak manfaatkan peluang tu... syoknye dpt berkepit dgn baby dlm masa tu kan...

mudah2an impianku dimakbulkan.. utk menjadi seorang ibu dan seterusnya menggenggam segulung ijazah! Amin.

3 comments:

Syazni Shamsir said...

hi cherry..

I'Allah...mudah2an ye..terharu dgr ayat awak "nk merasa cuti bersalin"..

a'way...take care ye

♥ Cherry ♥ said...

hi syazni.. thanks 4 dropping by :)
mmg tu impian ttcian kan.. insyaAllah dipermudahkanNya..

fifi said...

inshaAllah pasti impian nak cuti bersalin akan tercapai.. teruskan usehe jangan putus ase.. inshaAllah berhasil..

dulu pon saye berTTC.. even da BFP tapi saye tetap suke bace blog kawan2 yang TTC.. saye sentiase doakan kawan2 yang sedang berTCC BFP.. inshaAllah.. amin..

salam kenal dari fifi..