18 February 2012

They are everywhere

..Err who are they?? They are pregnant women la... Haa ni aku nak share kisah benar aku gi Jusco pagi tadi with dear Hb.

Kami kuar rumah lebih kurang 12 tghari, mmg cadang nak lunch kat sane jek lepas tu baru nak shopping. Baru ade energy kan kalau isi tank dulu hehe. Okeh, back to the story - Aku melangkah masuk lepas pintu auto tuh, kat sebelah kiri ade small kiosk jual pancake. Ada sorang lady tengah tunggu nak beli, kecik molek jek orgnya, and she's pregnant. 

Pastu aku nak ke tandas, nak buang hajat kecik dulu. Masuk jek tandas, dah ada sorang tgh queue nak masuk tandas - aku beratur belakang dia & she's pregnant. Then dia masuk tandas yg duduk tu, aku lak masuk another toilet. Selesai hajat, aku kuar tu sama-sama gak dgn pregnant lady yg tadi tu. 

So kuar jek toilet aku ke kedai kasut, Hb mmg tunggu kat situ. Sebelah kedai kasut ade kedai jual kamera & aku nampak sorang chinese lady tgh guna mesin kecik yg print gambar dari kamera hp tu.. And she's pregnant. 

Dah jumpa Hb, kami ke arena nak pekena lunch. Dah order, tunggu makanan siap aku duk dulu (cop tempat org kate) dan ade sorang lady dtg duk seblah meja aku. ..And yes, she's pregnant too. Sambil2 makan of course lah mata ni melilau tengok org lalu-lalang kan.. Takkan nak tunduk hadap makanan jek. Dan mmg nampak lg beberapa org pregnant ladies kat area tuh. 

Lepas makan, terus gi jusco - shopping time :) Naik jek tingkat atas - hah kau... Ramainye mak buyong sane-sini. Ade yg tolak troli, tgh duk rehat kat kerusi menunggu, tgh beratur nak bayar.. Eh, cashier pun pregnant! Wah, sekarang nih musim produktiviti yg sgt efisyen ke? Rugi lak rasenye tak dpt join memeriahkan suasana hihi. So beberapa jam aku kat jusco tadi I was surrounded by pregnant ladies.. Jeles I tau... 

Tapi bersyukurlah, Dia anugerahkan aku pancaindera yg satu ni utk membolehkan aku melihat keagunganNya.. Kalau tidak, jgn kata perut org lain - perut sendiri pun takkan dpt tgk tau. Nauzubillah... Aku bersyukur atas keindahan ciptaanMu!!

5 comments:

sweet tooth said...

Cherry, i heard kat India, 9 months after musim tengkujuh di sana, akan ada peningkatan bilangan kelahiran bayi... err... boleh apply the same here ke?? heheheheh....

♥ Cherry ♥ said...

oo yeke.. so versi m'sia i rase bleh apply gak, tp kena tambah 1 lagi faktor: cuti sekolah panjang.. makpak pun cuti jugek LOL :D

Z.U.E said...

tahun ni kan tahun naga maka ramai la sibuk2 nak anak baby naga.. hihihihih!

♥ Cherry ♥ said...

haha manyak ong maa ini thn :D

nanoke said...

lps bace entry ni, try perati org lalu lalang kt alamanda... mmg btul la... applicable everywhere.. huhuhu