12 March 2012

17 anak!

Salam hari Isnin :)

Kengkawan dah baca Mastika latest edition (Mac 2012)? Actually semalam my HB duk cari majalah Infiniti tp sold out pulak. Yg ade Mastika jek so rembat jelah..

Yg plg menarik artikel kat dlm tu pasal satu pasangan hebat nih, mereka dikurniakan seramai 17 anak.. ye, 17 kali mengandung & bersalin.. kau mampu? :P Eh ni pasangan Malaysia tau. Yg kat India tu ngelat, anak ramai sbb bini berpuluh2! Yg ni hanya 1 ibu & 1 ayah tau. Tiri-tiri tak mainlah. Bayangkan si isteri tu almost every year mengandung. Anak yg plg sulung umur 32 pastu berderetlah tiap tahun, plg jarak pun selang 2 tahun je sampailah si bongsu (err bongsu ke? haha) umornye 11 tahun. 

Dan yg menakjubkan diorang laki-binilah yg membesarkan semua anak2nye, tak kasi kat org lain pun walaupun hidup agak susah. Tapi tulah ye org kate anak ni pembawak rezeki.. Cuma kena tahan lah mulut busuk org keliling, ade duk kata makcik ngan pakcik tu takde keje lain asik buat anak jek, buat anak ramai sbb nak jual anak lah.. Astaghfirullah.. amende la diorang nih.

Bestnye ek Allah murahkan rezeki diorang. Subur giler tuuu - asal buat jek menjadik :D Aku ni nak dpt sorang pun payah huhu. Err Makcik Nor Ridah, kasi tips sket bleh?? :P


3 comments:

C.I.N.T.A said...

manusia.. kalau ade anak mengata, xde anak mengata, semua serba salah.. anyway saya pun minat gile bace infiniti.. syok!

CIK PUAN TIPAH said...

Bila ramai orang kata
Bila sikit orang kata
Bila tiada lagi orang kata
Tapi semua ini ketentuan Allah

♥ Cherry ♥ said...

hmm tu lah manusia kan.. sabo jelah.