23 December 2011

Hmm agak dah..

Hari ni hari ke-10. 

So aku ke LPPKN untuk scan telur dengan harapan kalau cukup saiznye by 27th dah boleh proceed dengan IUI. Sepanjang jalan ke sana aku berdoa moga dapat good news, at least peluang ada untuk ke next step. Tapi dalam masa yang sama aku cuak - sebab macam dapat rasa jek kondisi badan aku ni tak mengizinkan. Aku doa pada Tuhan biar aku dapat menerima dengan tenang walaupun gagal.

So hasilnye??

-
-
-
-
-

Telur tak membesar as expected :( Aaarghh frust. Memang frust. Doc yang scan tu pun cakap "LETIH saya tengok telur awak ni.." Nampak muka dia frust. Aku lagi frust. Baru nak bukak langkah dah terbantut. Anyway doc suh aku datang on D14 untuk cek kalau telur tu boleh membesar lagi tapi (ada tapinya) jangan terlalu mengharap (bunyinya memang tak jadi punyalah). Doc nak telur tu at least 17mm baru ok. Yang ada ni paling besar pun 10mm jek. So kalau failed jugak doc cakap maybe kena tambah dos injection folliova and of course more additional fulus. Takpelah doc, asalkan impian kami ni dimakbulkan. Better ikhtiar dari duk menunggu je kan?

Look forward for this coming Tuesday.. Finger cross.


No comments: